در راستای همکاریهای های علمی دو نهاد علمی آستان قدس رضوی
۱۴۰۰-۱۲-۲۱

تشکیل دفتر همکاریهای مشترک دانشگاه علوم اسلامی رضوی و سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی

تشکیل دفتر همکاریهای مشترک دانشگاه علوم اسلامی رضوی و سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی صبح امروز با حضور روسا و مدیران این دو مجموعه علمی آستان قدس رضوی مصوب شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه در این نشست که با حضور حجج اسلام دکتر علی خیاط و سیدجلال حسینی روسای دانشگاه علوم اسلامی رضوی و سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار شد طرفین بر تعمیق همکاریهای علمی این دو مجموعه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی تأکید کردند.

این گزارش حاکی است با توجه به سابقه طولانی همکاریهای این دو مجموعه علمی در زمینه های مختلف برای ساماندهی این همکاریها مقرر شد دفتر همکاریهای مشترک این موسسه تشکیل و از این طریق همکاریهای علمی این دو مجموعه سامان دهی شود.

بر اساس این گزارش برگزاری کارگاههای تصحیح نسخ خطی با همکاری گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه و بخش مخطوطات سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی و تأسیس گروه علمی میراث مکتوب مشتمل بر زیر بخشهای نسخه شناسی، سند شناسی و تاریخ شفاهی از جمله زمینه های همکاری این اتاق همکاریهای مشترک خواهد بود.

این گزارش حاکی است راه اندازی نشریه نقد کتاب به صورت چند زبانه و فراه سازی استفاده از ظرفیتهای داخلی و بین المللی سازمان کتابخانه ها و موزه های آستان قدس رضوی از دیگر زمینه های همکاری دفتر مشترک دانشگاه و سازمان کتابخانه ها خواهد بود.

گفتنی است پیش از این تفاهم نامه همکاری بین دو این دو موسسه آستان قدس رضوی امضا شده است که تشکیل دفتر همکاریهای مشترک در راستای اجرای این تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه و سازمان کتایخانه ها می باشد.

شایان ذکر است سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بیش از یکصد هزار نسخه خطی بوده و دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف علوم اسلامی پذیرش دانشجو دارد که می توان همکاریهای علمی مختلف را در زمینه های میراث مکتوب ساماندهی نمود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید