۱۳۹۹-۱۱-۲۵

دکتر اصغری از ایجاد و راه اندازی رشته‌های مرتبط با وقف و زیارت در دانشگاه علوم اسلامی رضوی خبر داد

حجت الاسلام اصغری در نشست هم‌اندیشی مطالعات زیارت گفت: ما در مرکز وقف، نذر و زیارت در حال طراحی و تدوین گرایش‌های مرتبط  با وقف و زیارت هستیم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دکتر اصغری رئیس مرکز وقف، نذر و زیارت در نشست هم‌اندیشی ملی مطالعات زیارت گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی با توجه به اهداف خود و رویکردی که درآستان قدس رضوی وجود داشت، اقدام به راه‌اندازی مرکز وقف، نذر و زیارت کرد.
وی اظهار داشت: ما در مرکز برابر اساسنامه  می‌توانیم در سه حوزه آموزش، پژوهش و مشاوره فعالیت کنیم. در بحث آموزش در حال طراحی و تدوین گرایش‌های مرتبط  با وقف و زیارت هستیم. که به لطف خدا رشته فقه و حقوق وقف، اقتصاد وقف و دو رشته دیگر تصویب شده است و در حال طی کردن مراحل اداری است و ما امیدوریم بتوانیم در آینده نزدیک در این رشته‌ها دانشجو جذب کنیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: چند گرایش دیگر هم در حوزه زیارت طراحی شده است از جمله: معارف زیارت، اقتصاد زیارت، مطالعات اجتماعی زیارت و فقه و حقوق زیارت که عناوین طراحی شده است و دانشگاه علوم اسلامی رضوی پیگیر این موضوع است تا بتوانیم با جذب دانشجو، نیاز‌های آستان قدس رضوی و عتبات مقدس را مرتفع کنیم. همچنین آموزش‌های مقدماتی و پیشرفته در قالب چندین کارگاه‌ مختلف آموزشی در حوزه زیارت برگزار شده است.
مشاور عالی سازمان بهره‌وری موقافات آستان قدس رضوی تصریح داشت: در حوزه پژوهش نیز اقدام به تالیف «مرجع دانشی زیارت» کرده‌ایم  که به دو زبان عربی و فارسی در حال تدوین است. همچنین ما در مرکز به دنبال طراحی نظام‌نامه موضوعات زیارت هستیم که به دقت تمامی مسائل در حوزه زیارت را بررسی می‌کند. پروژه کلان زیارت هم طراحی و تدوین شده است که با همکاری سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس در حال پیگیری است.
مرکز وقف، نذر و زیارت در بحث تولید محتوا هم ورود کرده است و در حوزه اعتقادات در زیارت، آداب زیارت و احکام زیارت، مسائل و آسیب‌ها را شناسایی کرده است و در حال بررسی علمی روی آن‌ها است.‌

سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید