۱۳۹۹-۱۱-۲۵

دکتر وحدتی شبیری ؛ مسئله زیات باید به صورت علمی بررسی شود

دکتر وحدتی شبیری در نشست هم‌اندیشی ملی مطالعات زیارت گفت: مسائل مربوط به حوزه زیارت باید با همکاری دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به صورت علمی و به صورت جدی بررسی شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی نشست هم اندیشی ملی «مطالعات زیارت» به همت مرکز وقف، نذر و زیارت دانشگاه علوم اسلامی رضوی و با همکاری اندیشکده اربعین دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد. این نشست  با حضور ریاست محترم دانشگاه علوم اسلامی رضوی، مدیر عالی حرم مطهر رضوی و برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه امام حسین(ع) و دیگر دانشگاه‌های کشور با محوریت طرح مسئله در حوزه زیارت در سالن شهید قاسم سلیمانی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.
در این نشست دکتر وحدتی شبیری ریاست محترم دانشگاه علوم اسلامی رضوی ضمن تبریک دهه فجر گفت: رویکرد ما در مدتی که توفیق شده است تا در محضر امام هشتم(ع) باشیم این است که بیش از گذشته بگذاریم تا دانشمندان و نظریه‌پردازان مختلف در دانشگاه علوم اسلامی رضوی رفت و آمد داشته باشند و تجربیات خود را در محضر امام رضا (ع) عرضه کنند.
ایشان تصریح کردند: مرکز وقف، نذر و زیارت از دو سال پیش با مجوز هیئت امنای دانشگاه شروع به فعالیت کرد. تا  مسائل آستان قدس رضوی و دغدغه‌های مربوط به آن را  به صورت علمی بررسی کند و به دنبال پاسخ برای این مسائل باشد. همچنین یکی از اقداماتی که ما در این مدت و با دستور مستقیم تولیت معزز شروع کردیم، راه‌اندازی مدرسه عالی فقاهت رضوی است، که مدرسه‌ای در تراز انقلاب خواهد بود و به امید خدا مرکز پرورش و تربیت مجتهدین خواهد بود.بسیاری از سخنان و دغدغه‌های رهبری سال‌هاست که روی زمین مانده است و باید حوزه علمیه و دانشگاه نسبت به این مسائل پاسخگو باشند. لذا برنامه‌های که ما در دانشگاه در حال پیگیری هستیم در همین راستا است.
رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در ادامه گفت:  می‌دانیم که همه مذاهب و ادیان مسئله زیارت را دارند.  این مقوله با گردشگری مذهبی متفاوت است.  زیارت دلدادگی  به حضرت(ع) است و نشان دهنده پیوند افراد با ائمه(ع) است.ما باید در مسئله زیارت مطالعه علمی کنیم. در روایات آمده است که زیارتی که همراه با معرفت باشد، همانند هفتاد حج مقبول است. سوالی که پیش می‌آید این است که ما چه کنیم که زیارت با معرفتی داشته باشیم، و چه کنیم که معرفت زائر زیاد شود. این مسائل باید به صورت علمی بررسی شود. 
دکتر وحدتی شبیری تصریح کرد: اربعین از نظر ما مسئله قرن است، و نیاز به ورود دستگاه‌های مختلف دارد. جای خرسندی است که دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه علوم اسلامی رضوی با همکاری هم، وارد این موضوع شده‌اند. امیدواریم که این همکاری موثر باشد.

سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید