۱۳۹۹-۱۱-۲۰

مسئول گزینش و پذیرش دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت:دانشجویان شریک راهبردی و  با ارزش‌ترین سرمایه دانشگاه هستند

حجت الاسلام دکتر حسینی زیدی گفت:دانشجویان  یک دانشگاه  به عنوان شریک راهبردی و با ارزش‌ترین سرمایه دانشگاه  هستند و موفقیت یک دانشگاه به ویژگی‌های دانشجویان مانند دانش، مهارت، رفتار، تعهد و توانایی‌های آن‌ها بستگی دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی حجت الاسلام دکتر حسینی زیدی گفت:دانشجویان  یک دانشگاه  به عنوان شریک راهبردی و با ارزش‌ترین سرمایه دانشگاه  هستند و موفقیت یک دانشگاه به ویژگی‌های  دانشجویان مانند دانش، مهارت، رفتار، تعهد و توانایی‌های آن‌ها بستگی دارد. بنابراین گزینش دقیق و مناسب دانشجویان براساس معیارهای درست، یکی از وظایف مهمی است که می‌تواند بر کارآمدی دانشگاه و عملکرد آتی آن تاثیر بسزایی داشته باشد. 
عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: هدف اصلی ما در گزینش دانشگاه علوم اسلامی  رضوی این است که بر مبنای اساسنامه، بتوانیم طلاب و دانشجویان تراز انقلاب اسلامی  را جذب و گزینش کنیم. و تمام تلاش ما هم بر همین مورد است. 
در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز یکی از معیارهای اصلی ما  بحث قوه اجتهاد در مباحث علمی است که  برای ما بسیار حائز اهمیت است. و روند گزینش در دانشگاه برجذب طلاب و دانشجویان مستعد و متعهد استوار است.
مسئول گزینش و پذیرش در ادامه اظهار داشت: یکی از تفاوت‌های اصلی دانشگاه علوم اسلامی  رضوی با سایر دانشگاه‌ها این است که آزمون دانشگاه علوم اسلامی رضوی به صورت اختصاصی برگزار می‌شود. این آزمون اخصاصی یکی از ویژگی‌های مهم این دانشگاه است و ما هم برای این مسئله بسیار ارزش قائل هستیم. می‌دانید که در بین دانشگاه‌های سراسر کشور تنها دانشگاهی که اجازه برگزاری آزمون اختصاصی را دارد، دانشگاه علوم اسلامی رضوی است. 
یکی از مزیت‌های اصلی آزمون اختصاصی این است که مخاطبان ما طلاب حوزه علمیه هم هستند و ما در صورتی که از طریق کنکور بخواهیم اقدام به پذیرش دانشجو بکنیم فقط داوطلبان دیپلمه می‌توانند ثبت نام کنند و ما مجددا باید برای داوطلبان طلبه آزمون برگزار کنیم.  اما با برگزاری آزمون اختصاصی این مشکل برطرف می‌شود و تمام مخاطبان ما می‌توانند به صورت متمرکز و هدفمند در فرآیند گزینش دانشگاه ما قرار بگیرند.
دومین نکته این است که دانشگاه علوم اسلامی رضوی دارای هدف خاص است و این اهداف در اساس‌نامه به آن اشاره شده است، بنابراین این دانشگاه به دنبال نیروی خاص نیز هست. و این مستلزم این است که ما آزمون اختصاصی داشته باشیم.
مطلبی دیگری که می‌توانم در این اینجا به آن اشاره کنم این است که مصاحبه‌های ما در هر سه مقطع کاملا تخصصی است به این شکل که یک مصاحبه عمومی و سه مصاحبه تخصصی در مقطع ارشد و دکتری برگزار می‌شود. که نشان از وسواس ما در پذیرش دانشجو دارد.
استادیار دانشگاه  گفت: اولین کاری که برای موفقیت در گزینش دانشگاه علوم اسلامی رضوی باید داوطلبان به آن توجه داشته باشند این است که در برنامه‌ریزی خود نهایت حساسیت را اعمال کنند. و برای آزمون روی همان منابعی که ما اعلام می‌کنیم سرمایه‌گذاری کنند.
  سوالات آزمون ورودی در سطح متوسط طرح می‌شود. و انتظار ما از داوطلبان این است که با تلاش و برنامه‌ریزی منظم، بتوانند نمره مناسبی در آزمون کسب کنند.
استاد حوزه علمیه خراسان تصریح کرد:برنامه‌های متعددی را برای ارتقا سطح جذب و گزینش درنظر گرفته‌ایم و معتقدیم که شناسایی و جذب داوطلبان  دانشگاه، باید هوشمند، پایدار و مستمر در زمان باشد. به همین منظور  یکی از برنامه‌های ما این است که با همکاری سایر دانشگاه‌های اسلامی کشور،  تبلیغات و ثبت نام این چند دانشگاه‌ را به صورت متمرکز و در قالب دانشگاه‌های اسلامی برگزار کنیم.  و در حال حاضر در حال رایزنی و پیگیری این موضوع هستیم و با چند دانشگاه به توافقاتی رسیده‌ایم.
برنامه دیگری که برای آزمون سال جاری پیش بینی کرده‌ایم. برگزاری چند دوره آزمون آزمایشی است که با همکاری گروه‌های علمی دانشگاه در دست پیگیری است و داوطلبان میتوانند پس از فراخوان شرکت در این دوره‌ها با نحوه ثبت نام و برگزاری آن آشنا شوند.
 این اقدام در نوع خود بی‌نظیر است و ما با این کار سعی در انجام مسئولیت اجتماعی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در قبال داوطلبان خود داریم.
نکته سوم بحث تبلیغات مجازی دانشگاه است که با تلاش همکاران خود سعی داریم، امسال یک تبلیغات خوب داشته باشیم.
دکتر حسینی زیدی خاطر نشان ساخت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی،  یک دانشگاه با اصالت حوزوی است. دانشجویان باید به این نکته توجه کافی داشته باشند و با در نظر داشتن شرایط خود، در آزمون دانشگاه شرکت کنند.
نکته بعدی،  نسبت به آزمون ورودی دانشگاه،  نحوه ورود و مطالب مربوط به آشنایی با دانشگاه صرفا به منابع معتبر ازجمله سایت دانشگاه مراجعه کنند و نسبت به حواشی و شایعات بی‌توجه باشند. و در صورت داشتن هر گونه پرسش با شماره 05132218990 داخلی 215 تماس بگیرند.

سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید