۱۳۹۹-۰۹-۰۷

حجت الاسلام واعظ شهیدی؛ آنچه اساس دین را نگه داشته همین منبرهاست

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حجت الاسلام محمود واعظ شهیدی حول محور تبلیغ و تربیت مبلغ دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی پنجشنبه شب رئیس دانشگاه با حجت الاسلام محمود واعظ شهیدی در بیت وی دیدار و گفتگو کرد..
بر اساس این گزارش دکتر وحدتی با اشاره به این که مرکز مهارت آموزی دانشگاه رضوی "دوره مهارت منبر" را برگزار کرده گفت این دوره ها در جهت تربیت مبلغ دینی در دو نوبت برگزار شده که در نوبت دوم با استقبال 80 نفری طلاب دانشگاه و دیگر حوزه های علمیه روبرو شده است.
وحدتی شبیری در ادامه افزود دانشگاه رضوی قصد دارد به کمک  وزارت علوم رشته فرهنگ و تبلیغ دینی را تاسیس نماید و بایستی پرورش مبلغ و منبری خوب از اهداف دانشگاه باشد و نیاز سخنرانان آستان قدس رضوی از میان طلاب دانشگاه علوم اسلامی رضوی تامین شود.
حجت الاسلام واعظ شهیدی با بیان این که آنچه که اساس دین و دیانت را نگه داشته است همین منبر ها و یا حسین گویی ها است افزود آن منبری می تواند محیی قلوب باشد که بر اساس گفتار و نص ائمه باشد و اگر قرار بر افزودن از خود فرد باشد بایستی بر مدار ولایت آنان باشد.
واعظ شهیدی با اشاره به مرحوم حاج شیخ قزوینی گفت « ایشان مقید بودن قبل از درس رسائل و مکاسب در مدرسه نواب یک حدیث اخلاقی برای طلبه ها می گفتند» و این مطالب را باعث تفاوت حوزه علمیه های قدیم با حوزه های فعلی می دانست.
لازم به ذکر است حجت الاسلام واعظ شهیدی متولد 1322 در مشهد می باشد. او در سال 1342 از مدرسه نواب دستگیر شد و به سربازی اجباری فرستاده شد و در طول دوران خدمت در بیرجند و شاهرود در تمام مدت در ایام مناسب با لباس سربازی کار منبر و خطابه تعطیل نگردید. وقتی خبر خدمات تبلیغی ایشان به مرحوم ایت الله میلانی و مرحوم آیت الله قمی رسید فرمودند اگر می دانستم آقایان طلاب مثل ایشان به وظیفه خود عمل می کنند دستور می دادم تمام طلاب به سربازی بروند. وی در سالهای 1346 تا پیروزی انقلاب در کنار شخصیتی چون آیت الله محمد تقی فلسفی در تهران نیز اشتغال به منبر و خطابه داشتند .

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید