۱۳۹۹-۰۸-۰۷

بیانیه دانشگاه علوم اسلامی رضوی در محکومیت اقدام فرانسه در اهانت به پیامبر اسلام

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیانیه دانشگاه علوم اسلامی رضوی در محکومیت اقدام فرانسه در اهانت به پیامبر اسلام بدین شرح می باشد.
بسم الله الرحمن الرحیم 
«يُريدُونَ أَنْ يُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ يَأْبَى اللَّهُ إِلاَّ أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ » (توبه:32 ) 
در آستانه سالروز میلاد پیامبر رحمت و منادی وحدت، شوربختانه دست استعمار از آستین مدعیان حقوق انسانی به بهانه آزادی بیان خارج گشت و صفحه سیاه دیگری بر کتاب تاریخ فکرت آن گستاخانِ حرمت شکن افزود. جسارت بر پیامبری که راهبر و هادی انسانیت از تاریکی های گمراهی به سرچشمه های هدایت فکری وزیستی بوده وهست، نه با بنیانهای اخلاقی فطرت پاک آدمی سازگار است نه با فکر رشد یافته بشر. 
 باورمندان حقیقی به ادیان ابراهیمی که سرچشمه واحدی درآموزه های الهی خود دارند هرگز توهین و جسارت به آستان و جایگاه رسالت را روا نمیدارند، از این رو بی حرمتی ها به برترین انسانهای نیکو خصال را باید برآمده ازجریان تقابل اردوگاه کفر با جبهه توحید دانست. چنین رفتار نا بخردانه ای به هیچ عنوان شایسته جوامع به ظاهر متمدن امروزی نیست. سبعیت کلامی رها شده به بهانه آزادی بیان، از بی مایگی علمی و ضعف استدلال حرمت شکنان نشان دارد و گواهی بر ناهمسویی ادعای احترام به حقوق بشر با عملکرد وقیحانه آنان است. 
اینگونه جسارتها که سابقه ای به درازای ظهور اسلام دارد انگیزه ای جز هراس از قدرت روز افزون اسلام و ایجاد شبهات سخیف نداشته و نتیجه ای جز رو سیاهی هتاکان وگواهی تاریخ بر کم خردی آنان در پی ندارد. شایسته است نا آگاهان بدانند که نور الهی و خط سیر تربیتی پیامبر اعظم اسلام با اقدامات وقیحانه و تلاش های بی ثمر شیاطین نه تنها کم فروغ نمی گردد بلکه پرتو آن با آمدن منجی موعود بر سراسر گیتی روشنی می افکند. 
بر این اساس اساتید، دانشجویان وکارکنان دانشگاه علوم اسلامی رضوی- که افتخار بهره وری ازآموزه های اخلاق محور معصومین را دارند -کُنش های جسارت آمیز به آستان پیامبر گرامی اسلام (ص) وهمه پیامبران و صالحان را نشانگر سستی بنیانهای فکری و برآمده از تلاش جبهه استکبار برای جلوگیری از گسترش اسلام در قلبهای حقیقت جویان جهان دانسته وچنین حرکاتی را از منظر قانونی، اخلاقی، علمی و دینی محکوم به بطلان میدانند و ضمن دعوت از همه حق طلبان گیتی به گفتگوی علمی و منطقی در پرسشها وشبهات، تحریم و منزوی کردن جسارت کنندگان و مدافعان آنان را خواستار بوده و هفته وحدت اسلامی را بهترین نماد برای نمایش اقتدار شکوهمند اسلام وهمبستگی مسلمین در پاسخ به گزافه گویان میدانند. 

«والسلام علی من اتبع الهدی» 
اساتید، دانشجویان وکارکنان دانشگاه علوم اسلامی رضوی 
 6 آبان 1399 

سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید