۱۳۹۹-۰۶-۲۹

رئیس دانشگاه: زنده یاد دکتر کرمانی با پذیرش مسئولیت واحد خواهران دانشگاه عیار این مجموعه را بالا برد

مراسم بزرگداشت سرپرست فقید واحد خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی چهارشنبه 26 شهریور در صحن مدرسه علمیه میرزاجعفر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه در این مراسم رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با ابراز تأسف از درگذشت این بانوی فاضله گفت زنده یاد دکتر طوبی کرمانی طی مدت کوتاه سرپرستی واحد خواهران دانشگاه بر وزانت مجموعه دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود.

دکتر وحدتی شبیری با تشریح دوره همکاری ایشان با دانشگاه تأکید کرد وی با برگزاری جلسات متعدد با مراکز علمی خواهران در مشهد چه دانشگاهی و چه حوزوی به منزله نخ تسبیحی بود که همه این دانه ها تسبیح را در مراکز مختلف علمی بانوان در مشهد به هم متصل می کرد.

وی ادامه داد ایشان ازنظر علمی، اخلاقی، مجاهده، کوشش و تلاش و فداکاری همه آشنایان و اطرافیانش را شیفته خودکرده بود و در جلسات علمی از شخصیت وی همیشه بهره‌مند‌ می‌شدیم.
وی فقدان این بانوی جلیل‌القدر را جبران‌ناپذیر دانست و شخصیت علمی و عملی وی را ستود و افزود: هر چه دقت کردم، در طول عمرم بانویی به این درجه از علم و فضیلت و تقوا ندیده‌ام. ایشان به‌عنوان نخستین بانویی که مسئولیت واحد خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی را متقبل شد، نصاب و عیار این دانشگاه را بالا برد.
وی، مرحومه کرمانی را مایه اعتبار و آبروی دانشگاه علوم اسلامی رضوی معرفی و ابراز کرد: وزانت علمی وی بر وزن دانشگاه افزود. جای خالی این بانوی مرحومه کاملاً احساس می‌شود و تعیین جایگزین برای سمت مدیریت واحد خواهران برایمان کاری دشوار است.  
این مدرس حوزه علمیه ابراز امیدواری کرد: امید است همان‌طور که امام هشتم(ع) این بانوی بافضیلت را به دانشگاه علوم اسلامی رضوی هدیه دادند، اطمینان دارم جایگزین وی را هم حواله خواهند داد.

در قسمت دیگری از این مراسم دکتر اکبرزاده استاد فلسفه دانشگاه تهران نیز که با زنده یاد دکتر کرمانی همکار بود گفت کسی که تربیت ربانی نیافته نمی تواند تربیت ربانی کند و بدون شک باید گفت خانم دکتر کرمانی از جمله کسانیست که در راستای عالم ربانی قرار بگیر و روزی ایشان شد که در دو سال پایانی عمر خادمی حضرت رضا علیه السلام شد.

وی تأکید کرد دکتر طوبی کرمانی از مصادیق بارز انسان‌هایی بود که در مسیر هدایت قدم برمی‌داشت.

زنده یاد دکتر طوبی کرمانی استاد تمام دانشگاه در رشته فلسفه و کلام اسلامی بود که سوابق مختلف علمی و فرهنگی به ویژه در حوزه بانوان و خانواده داشت و از سال گذشته به عنوان سرپرست واحد خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی به گسترش این واحد نوپا اهتمام داشت. وی اوایل هفته گذشته دار فانی را وداع گفت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید