خبر
۱۳۹۸-۰۹-۰۳

دانشگاه علوم اسلامی رضوی یک دانشگاه درون تعاملی است بین دو جایگاه عظیم حوزه و دانشگاه

سرپرست پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت دانشگاه علوم اسلامی رضوی دانشگاه درون تعاملی بین دوجایگاه عظیم حوزه و دانشگاه و محلی است که فارغ التحصیلان آن باید مایه دلگرمی جهان اسلام، رهبری انقلاب و آقا امام زمان(عج) باشند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر طوبی کرمانی در آئین معرفی سرپرست پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی طی سخنانی تربیت فقیه مجتهد را از آرزوهای معمار کبیر انقلاب اسلامی امام راحل و نیز رهبر معظم انقلاب دانست و ادامه داد دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز با همین هدف شکل گرفته و در تحقق این آرزو اهتمام داشته است.

وی ادامه داد آروزی تولید علم و نظریه پردازی در توان این دانشگاه است که محتوای حوزوی و ساختاری دانشگاهی دارد و مراکزی اینچنین به منزله مراکزی هستند که مولدانی علمی را در قله نهایی تولید علم رخ می نمایانند.

دکتر طوبی کرمانی ادامه داد پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز در برنامه ریزی آموزشی خود اینچنین قله علمی را برای خود ترسیم کرده است.

سرپرست پردیس خواهران دانشگاه تأکید کرد بحث فقه و حقوق خانواده علاوه بر دورس فقه و اصولی که هم اکنون در دستور کار دانشگاه قرار دارد از اولویتهای اصلی است که باید به آن اهتمام شود.

این استاد دانشگاه فقه مقارن خصوصاً موارد مورد ابتلای بانوان را از دیگر اولویت های پردیس بانوان برشمرد و ادامه داد باید به مدد علوم اهل بیت(ع) این مباحث را به کل دنیا عرضه نماییم.

وی با برشمردن دو قسمت از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص دانشمندان زن و طلاب خواهر ادامه داد به نظرم منظور مقام معظم رهبری در این دو فراز این است که این حضور علمی در دانشگاهها بالفعل و در حوزه بالقوه است و در دانشگاه علوم اسلامی رضوی که دانشگاهی درون تعاملی بین دو جایگاه حوزه و دانشگاه است می توان فارغ التحصیلانی تربیت کرد که مایه دلگرمی جهان اسلام، رهبر معظم انقلاب و حتی امام زمان(عج) باشند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید