۱۳۹۸-۰۷-۰۹

رئیس هیئت امنای دانشگاه: نخبه گزینی و تربیت مجتهد مأموریت دانشگاه علوم اسلامی رضوی

حجت الاسلام والمسلمین مروی رئیس هیئت امنای دانشگاه علوم اسلامی رضوی و تولیت آستان قدس رضوی صبح دیروز دوشنبه هشتم مهرماه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه گفت دانشگاه علوم اسلامی رضوی باید با گزینش نخبگان، به تربیت مجتهد در زمینه های مختلف معرفتی اهتمام داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم تأکید کرد کشور و جهان اسلام آماج شبهات مختلف در زمینه های مختلف علمی است و باید مرکزی مانند دانشگاه علوم اسلامی رضوی به برگرداندن این تیرها همت داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تأکید کرد دانشگاه علوم اسلامی رضوی دانشگاه وابسته به حضرت رضا(ع) است و باید با تأسی بر حدیث شریف آن حضرت که می فرمود « رَحِمَ اَللَّهُ عَبْداً أَحْيَا أَمْرَنَا » نسبت به یادگیری علوم اهل بیت(ع) و آموزش آن به مردم اهتمام داشته و می بایست در زمینه های مختلف معرفتی به تربیت مجتهد همت داشته باشد.

رئیس عالی هیئت امنای دانشگاه ادامه داد البته تربیت مجتهد در فقه به جای خود باید صورت بگیرد ولی مد نظر ما تربیت مجتهد و نظریه پرداز در سایر مباحث معرفتی اعم از سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و دانشگاه علوم اسلامی رضوی باید برای رسیدن به این مهم برنامه ریزی داشته و طرح خود را ارائه نماید.

تولیت آستان قدس رضوی ضمن ارزشمند دانستن تلاش دانشگاه علوم اسلامی رضوی برای تربیت نیرو برای نظام، ادامه داد وظیفه تربیت قاضی بر عهده قوه قضائیه است و درست نیست که دانشگاه علوم اسلامی رضوی که از بودجه امام رضا(ع) تأمین می شود وظیفه اصلی خود را به تربیت قاضی یا تربیت دیگر مشاغل محدود نماید و آستان قدس رضوی این آمادگی را دارد تا برای نخبه گزینی و تربیت مجتهد در زمینه های مختلف معرفتی بودجه لازم را به دانشگاه اختصاص دهد.

گفتنی است در این مراسم از جمعی از نخبگان دانشگاه علوم اسلامی رضوی که در المیاد علمی دانشجویی کشور حائز رتبه برتر شده بودند توسط تولیت آستان قدس رضوی تقدیر به عمل آمد و همچنین از حجت الاسلام والمسلمین سیدجعفر طباطبایی که بیش از سه دهه امام جماعت دانشگاه است تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است در این مراسم مرکز مهارت افزایی و مشاوره شغلی دانشگاه با مجوز سازمان فنی و حرفه ای کشور آغاز به کار کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید