۱۳۹۸-۰۵-۲۷

آیت الله اعرافی: بیانیه گام دوم انقلاب بیش از سی نظریه را در خود دارد که باید تبین شود

 مدیر حوزه های علمیه کشور در نشست علمی «بیانیه گام دوم انقلاب در پرتو فقه تمدن ساز» با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب حاوی بیش از سی نظریه انقلاب است به تبیین این نظریات پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه نشست علمی «بیانیه گام دوم انقلاب در پرتو فقه تمدن ساز»  که در حرم ثامن الحجج علیه السلام در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد آیت الله اعرافی به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب رهبری پرداخت و آن را حاوی بیش از سی نظریه بنیادی انقلاب اسلامی دانست. نظریاتی که در عمل بین آن چه جمع ناپذیر پنداشته می شد جمع کرد.

این محقق و اندیشمند حوزه های علمیه، نظریه های انقلاب اسلامی را که در بیانیه رهبری به صراحت یا به صورت ضمنی بررسی شده اند نظریاتی بنیادی در حوزه معرفتی-فرهنگی-اجتماعی-سیاسی دانست که از دیدگاه کارشناسی که با دید ثاقب و در مدت چهل سال انقلاب را تحلیل کرده طرح شده است.
 اعرافی در این نشست، انقلاب اسلامی را جمع کننده مواردی دانست که پیشتر تصور می شد جمع ناپذیر باشند.
وی انقلاب اسلامی را جمع کننده عملی بین مواردی نظیر مذهب و دین(تشیع و امت واحده اسلامی)، ملیت و مذهب(ایرانی و اسلامی بودن) و انقلاب و نظام و نظیر این ها دانست که از دام افراط و تفریط ها رهیده و در عین انعطاف نسبت به تغییرات و همواره بر اصول خود پایبند بوده.
رئیس سابق جامعه المصطفی اضافه کرد که به عنوان مثال امام راحل و رهبر معظم انقلاب علی رغم این که هرگز ذره ای از اصول تشیع عقب ننشسته اند اما در راستای وحدت امت اسلامی به معنای عام حرکت کرده اند.
 اعرافی همچنین این بیانیه را طرحی برای چهل سال آینده انقلاب اسلامی معرفی کرد و افزود هر جمعه در نماز جمعه قم در خلال خطبه دوم بخشی از کلید واژه های این نظریات بنیادی را تبیین می کنند و از اساتید و دانشجویان خواستند تا در پایان نامه هایی با پرداختن علمی به این نظریات بنیادی در راستای تمدن سازی اسلامی که هدف انقلاب اسلامی است گام بر دارد
مدیر حوزه های علمیه کشور از تمام دانشجویان و اساتیدی که در رشد علمی شهر مشهد نقش داشته اند تقدیر و تشکر کرد.

نشست علمی «بیانیه گام دوم اسلامی در پرتو فقه تمدن ساز» یکشنبه بیست و هفتم مرداد ماه نود و هشت در محل آمفی تئاتر دانشگاه علوم اسلامی رضوی واقع در حرم امام علی ابن موسی الرضا علیه اسلام با حضور جمعی از اساتید برجسته و دانشجویان برگزار شد.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب پیشتر گام اول را انقلاب اسلامی دانسته و تشکیل حکومت اسلامی را گام دوم نامید. گامی که مقدمه تشکیل تمدن اسلامی است. اخیرا رهبری در بیانیه¬ای تحت عنوان «بیانیه گام دوم انقلاب» آغاز حرکت برای تشکیل حکومت اسلامی و پیدایش تمدن بزرگ اسلامی را خواستار شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید