۱۳۹۸-۰۴-۱۷

ایجاد ایستگاه دسترسی به منابع دیجیتال کتابخانه آستان قدس رضوی در دانشگاه رضوی

رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در دیدار با رئیس دانشگاه اعلام کرد به زودی ایستگاه دسترسی به منابع دیجیتال سازمان کتابخانه ها در دانشگاه علوم اسلامی رضوی ایجاد می شود
به گزارش روابط عمومی دانشگاه روسای دانشگاه علوم اسلامی رضوی و سازمان کتابخانه ها موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی صبح دیروز یکشنبه 16 تیرماه با امضای یادداشت تفاهم همکاری، بر همکاری علمی آموزشی و پژوهشی دو مرکز تأکید کردند.
این گزارش حاکی است در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدجلال حسینی گفت سازمان کتابخانه ها بنا دارد ضمن صیانت از اسناد موجود در این سازمان، آنها را احیا نیز نماید و در این راستا بنا دارد ایستگاه منابع چاپی و خطی خود را با رعایت صیانت از آنها در مراکز مختلف فرهنگی در خارج از کشور ایجاد نموده و نخستین ایستگاه را در دانشگاه علوم اسلامی رضوی دایر نماید.
سیدجلال حسینی افزود سازمان کتابخانه ها همچنین تجارب ارزشمندی در خصوص نسخ خطی و مرمت آثار خطی دارد و آمادگی دارد این تجارب ارزشمند را نیز به دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی انتقال دهد و در همین راستا در آینده از نیروی دانشجویان دانشگاه در سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی بهره گیری نماید.
این دانش آموخته دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی آمادگی دارد زمینه بازدید اساتید و دانشجویان این دانشگاه را علاوه بر مراکز اسناد و موزه های این سازمان، از بخش نسخ خطی این سازمان نیز فراهم آورد.
وی تأکید کرد اساتید دانشگاه علوم اسلامی رضوی عضو افتخاری تالار محققان محسوب می شوند و نیاز است که این اساتید با اندیشگاه رضوی نیز که اخیرا در این سازمان بنا نهاده شده است همکاری نمایند.
حسینی افزود دانشجویان واحد خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز می توانند با کارت دانشجویی از امکانات کتابخانه استفاده نمایند و برای بهره برداری اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی از امکانات کتابخانه دیگر نیازی به نامه نگاری بین روسای دو مرکز نیست و می بایست همکاریهای به طور مستقیم بین بخشهای زیرمجموعه صورت پذیرد.
رئیس سازمان کتابخانه ها و موزه های آستان قدس رضوی همکاری این دو مرکز علمی می تواند در حوزه های اصلی اسناد، کتابداری، موزه ها و فرهست نویسی و نسخه شناسی با قدرت ادامه یابد .
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید