۱۳۹۸-۰۴-۱۹

درس اخلاق این هفته کارکنان دانشگاه با چاشنی کرامت

درس اخلاق این هفته کارکنان دانشگاه علوم اسلامی رضوی با سخنرانی رئیس دانشگاه و موضوع امام رضا(ع) در دهه کرامت برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه در این جلسه که صبح امروز در صحن ساختمان شماره دو دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدحسن وحدتی شبیری نعمت ولایت را یکی از نعمات ارزشمند و باطنی دانست که خداوند به ما شیعیان عطا نموده است.
رئیس دانشگاه با بررسی روش امام رضا(ع) در مواجهه با مامون عباسی افزود شیوه امام رضا(ع) تبدیل تهدیدها به فرصت بود و بدین وسیله امام هشتم(ع) پایه های شیعه را در خراسان که مهد راویان اهل سنت بود بنا نهاد به طوری که کشور ما ایران با وجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) و به یمن تلاشهای ایشان پایگاه اصلی شیعه در جهان شده است.
وی ادامه داد امام رضا(ع) در نیشابور که یکی از پایگاههای اصلی راویان عامه بود با شیوه برخورد و شیوه خاص سخنرانی خود موضوع ولایت را در کنار توحید آورد و بعد از ایجاد سوال در ذهن مردمی که با مفهوم ولایت بیگانه بودند مفهوم ولایت و امامت را در مسجد جامع این شهر به خوبی تبیین و تشریح نمود.
دکتر وحدتی شبیری در ادامه تأکید کرد ما شیعیان نیز باید یاد بگیریم که در شرایط کنونی که کشور در معرض تهدید و تحریم قرار گرفته است مانند امام رضا(ع) بتوانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل نماییم.
رئیس دانشگاه در پایان گفت ما نیز باید قدردان نعمت مجاورت در مشهد الرضا و این امام رئوف باشیم.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید