۱۴۰۰-۰۷-۰۷

مقاطع و رشته های پردیس خواهران دانشگاه رضوی

در حال حاضرپردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی فقط در سطح تحصیلات تکمیلی در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

مشخصات تفصیلی واحدهای درسی و رشته های تحصیلی مقاطع

برنامه آموزشی این مقاطع به طور تلفیقی بوده و شامل دروس حوزوی به سبک مرسوم حوزه و دروس اختصاصی و عمومی دانشگاهی می ‏باشد. دانشجویان پس از طی هر مقطع افزون بر تخصص در یکی از رشته‏ های انتخابی خود، در رشته فقه و مبانی حقوق نیز به تخصص در سطح آن مقطع دست می‏ یابند. و این امتیاز در مدرک رسمی فارغ التحصیل قید می شودکه "نامبرده کلیه واحدهای رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی را نیز گذرانده است". مشخصات تفصیلی واحدهای درسی و رشته های تحصیلی مقاطع آن به ترتیب زیر می باشد: 

1) مقطع کارشناسی ارشد

با بهره جستن از اساتید آزموده و استفاده از تجارب دانشگاههای مطرح کشور، هفت رشته در دورة کارشناسی ارشد طراحی و مصوب گردیده است. در این مطقع که مکمل مقطع کارشناسی می‏باشد، همچنان دروس حوزوی به عنوان یک اصل، اهمیت بسزایی دارد.
واحدهای درسی این دوره عبارتند از:

 واحدهای درسی

  •  80 واحد، دروس حوزوی، شامل فقه و اصول.
  •  32 واحد، دروس تخصصی برای هر رشته.
  •   دروس جنبی کامپیوتر و زبان.

عنوان رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد: علوم قرآنی و حدیث/فقه و مبانی حقوق اسلامی/ فلسفه و کلام اسلامی/ حقوق بین الملل/ حقوق خصوصی/ علوم جزایی و جرم شناسی/ تاریخ و تمدن ملل اسلامی/ زبان و ادبیات فارسی/ زبان و ادبیات عربی/ دانش اجتماعی مسلمین/ علوم اقتصادی-بانکداری اسلامی/ عرفان و حکمت اسلامی/ فقه و حقوق وقف.

 

2) مقطع دکتری

دوره دکترا که آخرین مقطع تحصیلی دانشگاه می‌باشد و کسب تخصص در فقه و اصول و رشته‏های مصوب از مهمترین نکات در نظر گرفته شده در این مقطع تحصیلی است. بر همین اساس، برنامه آموزشی در چهار رشتة تحصیلی تهیه و تدوین گردیده است و شامل دروس ذیل می‏باشد:
 واحدهای درسی

  •  80 واحد، دروس حوزوی، شامل فقه و اصول.
  •  20 الی 30 واحد، دروس تخصصی بر اساس رشته تحصیلی.
  •   20 واحد، تهیه و تنظیم رسالة دکتری.

عنوان رشته های تحصیلی در مقطع دکتری: علوم قرآنی و حدیث/ فقه جرایی/ فلسفه و کلام اسلامی/ حقوق بین الملل/ حقوق (گرایش خصوصی/ حقوق کیفری و جرم شناسی.

نحوه گزینش دانشجو

دانشگاه علوم اسلامی رضوی هر ساله در اسفند ماه شروع به ثبت نام از علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه می نمایند و در تیر ماه آزمون ورودی به صورت کتبی برگزار می گردد و پذیرفته شدگان وارد مرحله مصاحبه حضوری می شوند و پس از آن تحقیقات محلی از پذیرفته شده به عمل خواهد آمد.

جهت ثبت نام و مشاهده شرایط ثبت نام به صفحه راهنمای آزمون ورودی مراجعه نمایید

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید